CASINO FURIOSO: Jisr + High-life Powerhouse w/ Santrofi feat. A.K. Yeboah & Yaw Tog

Do. 26.05.22

Konzert + DJ

Einlass: 18:30

Beginn: 18:30

Zweiter Tag des Festivals in der Villa Casino am Nordbad und im Import Export

CASINO AM NORDBAD
18.30 Einlass
18.30 Booty Carrell
20.00 Jisr
21.30 Umzug mit Musik zum Import Export

IMPORT EXPORT
22.30 Santrofi
23.00 Santrofi feat. A.K. Yeboah
23.30 Santrofi feat. Yaw Tog
00.30 Booty Carrell


Casino am Nordbad: Jisr (Munich)

EN Jisr means bridge in Arabic. Rooted in several musical genres, this unconventionally orchestrated musical project builds bridges between Arabian, African Gnawa, Jazz, Rock and classical music and takes the path of maximum musical variation and improvisation. The outcome is a homogeneous mix of cultures for sensitive ears. Their current album TOO FAR AWAY, JISR // BRÜCKE is an ethnographic snapshot of the multicultural music scene, which breaks the boundaries between different musical genres and fills the maximum of musical imagination, unconventionally instrumented and with a great longing for strange sound worlds.

DE Jisr bedeutet Brücke auf Arabisch. Verwurzelt in mehreren musikalischen Genres, schlägt dieses unkonventionell instrumentierte Musikprojekt Brücken zwischen arabischer Musik, afrikanischer Gnawa, Jazz, Rock und klassischer Musik und geht dabei den Weg der maximalen musikalischen Variation und Improvisation. Das Ergebnis ist ein homogener Mix der Kulturen. Ihr aktuelles Album TOO FAR AWAY, JISR // BRÜCKE ist eine ethnografische Momentaufnahme der multikulturellen Musikszene, die die Grenzen zwischen verschiedenen musikalischen Genres sprengt und das Maximum an musikalischer Fantasie ausschöpft, unkonventionell instrumentiert und mit großer Sehnsucht nach fremden Klangwelten.


Import Export: Santrofi pres. Psychedelic Highlife Funk & Afrobeats (Ghana)

EN Highlife is a variety of pop music that was developed in Ghana. In the sixties, in the golden era of highlife, there was a band playing on every street corner in Accra. Much of that has been lost. A pity, thinks Emma Ofori, head of the highlife supergroup Santrofi from Ghana. The band evokes the old spirit. Santrofi’s sound, however, does not persist in nostalgia. The band doesn’t stop at the booming electronic Afrobeats scene and mixes it up with their gripping Highlife sound. Santrofi create an open musical system – and so they also perform at CASINO FURIOSO with guests: Both highlife pioneer A.K. Yeboah as well as Yaw Tog, who represents the young Afrobeats scene, join them on stage.

DE Highlife ist eine Spielart der Popmusik, die in Ghana entwickelt wurde. In den Sechziger Jahren, in der goldenen Ära des Highlifes, spielte in Ghanas Hauptstadt Accra an jeder Straßenecke eine Band. Vieles davon ist verloren gegangen. Schade, findet Emma Ofori, Kopf der Highlife-Supergroup Santrofi. Die Band beschwört den alten Geist. Der Sound von Santrofi verharrt jedoch nicht in Nostalgie. Auch vor der boomenden elektronischen Afrobeats-Szene macht die Band nicht Halt und mischt diese mit ihrem packenden Highlifesound kräftig auf. Santrofi schaffen ein offenes musikalisches System – und so treten sie auch bei CASINO FURIOSO mit Gästen auf: Sowohl der Highlife-Pionier A.K. Yeboah als auch Yaw Tog, der die junge Afrobeats-Szene vertritt, kommen mit auf die Bühne.


A.K. Yeboah (Ghana)

EN A.K. Yeboah hung an electric guitar around his neck back in the ’60s, and with his band K.K. No 2 he put Highlife to a new level. Now the guitarist and singer can be heard for the first time in Germany with his soulful highlife funk.

DE A.K. Yeboah hängte sich schon in den 60er Jahren eine E-Gitarre um und hob mit seiner Band K.K. No 2 Highlife auf ein neues Level. Jetzt ist der Gitarrist und Sänger erstmals mit seinem soulfullen Highlife-Funk in Deutschland zu hören.


Yaw Tog (Ghana)

EN Yaw Tog is 19 years old and from the city of Kumasi. Kumasi set a musical trend in Ghana with Chicago Drill inspired sound. They call themselves the Kumericans – a mix of Kumasi and America, and have divided their hometown into neighborhoods they named after states in the United States. All this to show the world: Ghana is not only its capital Accra, no Kumasi is also still there, they are also still there. The sound is less the usual posing, but rather the sound of the street & the underdogs.

DE Yaw Tog ist 19 Jahre alt und aus der Stadt Kumasi. Kumasi setzte mit von Chicago Drill inspiriertem Sound einen musikalischen Trend in Ghana. Sie nennen sich die Kumericans – ein Mix aus Kumasi und America, und haben ihre Heimatstadt eingeteilt in Stadtteile, die sie nach den Bundesstaaten der USA benannt haben. Das alles um der Welt zu zeigen: Ghana ist nicht nur seine Hauptstadt Accra, nein Kumasi ist auch noch da, sie sind auch noch da. Der Sound ist weniger das übliche Gepose, sondern eher der Sound der Straße & der Underdogs.


Booty Carrell (Munich)

EN Booty Carrell is the DJ alias of Vinyl archaeologist, Golden Pudel resident and outernational deejay Sebastian Reier. Carrell does his research in the deep spaces of the vinyl universe. He digs into the second wave of musical globalization. And he sets off where musicians around the world have started to melt regional traditions with a western gesture. Be it in Turkey, Iran, Romania, Pakistan, France or even Germany — Carrell is known to deliver minority pop and neglected world hits that can turn the world upside down. But first it’ll make you dance! “Making Global Sound Local” is the slogan of his DJ crew B-Music that can be found around Andy Votel and Doug Shipton‘s record label Finders Keepers. For years, Booty Carrell has been keeping the dance floors in Europe burning and catering music in the Hamburg-based record store Groove City. His show Groovie Shizzl is broadcasted bi-weekly on the internet radio station ByteFM. From September 2020 he will be taking care of music at Münchner Kammerspiele in Munich, Germany.

DE Booty Carrell ist das DJ-Pseudonym des anonymen Türkoholikers, Vinylarchäologen, Golden Pudel Resident und Outernational Deejay Gigolo Sebastian Reier. Was zum Geier ist das alles? Carrell forscht in den unendlichen Weiten des Vinyls. Er gräbt sich in die zweite Schicht musikalischer Globalisierung. Und setzt dort an, wo Musiker weltweit angefangen haben, regionale Traditionen mit westlichem Gestus zu vermengen. Und das ist höchst tanzbar! »Making Global Sound Local« lautet der Slogan seiner DJ Crew B-Music, die sich um Andy Votel’s und Doug Shipton’s Plattenlabel Finders Keepers gesellt. Es drehen sich Schallplatten und Soundtracks aus der Türkei, dem Iran und Israel, aus Indien, Pakistan, aber auch Frankreich und Süddoyçland. Seit Jahren bringt Booty Carrell die zweite Welle musikalischer Globalisierung erfolgreich auf Europas Tanzflächen und beriet Musikverdrehte im Hamburger Plattenladen Groove City. Der Internetradiosender ByteFM sendet alle zwei Wochen seine Sendung Groovie Shizzl. Ab September 2020 kümmert sich Sebastian um die Musik an den Münchner Kammerspielen.


Für Menschen mit geringem Einkommen gibt es die Möglichkeit online, auf der Seite des KulturRaum München Freikarten für diese Veranstaltung zu erhalten.


Vorverkauf

Abendkasse

12 € + Gebühren

15 €